Thursday, May 4, 2017

sergeant johnson uit halo

Sergeant Johnson uit Halo is mijn all-time-warrior. Hij weet altijd wat je moet doen. En dat is fijn, want dan skipp je al het gepraat, en zoals ik al zei in mijn stenenblogartikel, ik heb soms geen zin om te praten.

Sergeant Johnson kon je altijd moed geven, zelfs in de meest benarde situaties. Ik weet dat hij een keer een Brute-aap heeft geslagen in zijn gezicht en hij vervolgens een trap terug kreeg in zijn borstkas die alles intern zou hebben moeten vernietigen. Maar Sergeant Johnson leeft voort.


Sergeant Johnson is de all-time-typische amerikaanse onderkaak geaccentueerde, sigaar rokende lompe directe actie soldaat, die geen touwtjes om dingen spant.

Ik vind de uitspraken uit Halo geweldig, zo kreeg je bij een level een tank geleverd vanuit de lucht. En in de cutscene kwam Johnson aanwandelen, zo relaxed als maar kan, en gaf hij een kleine toespraak, zó uit zijn duim gezogen.

Meestal is God mysterieus, maar vandaag niet! Dit is een TANK! 
66 TON aan Hoog explosief spuitende goddelijke inmenging.
Als God liefde is, dan ben ik Cupido!

Maak je gereed! Dan gaan we!

En Johnson stopte de sigaar weer in zijn mond. Trok 't slot en grendel los van de .50 cal en zei als laatst:

Oh, I know what the ladies like.

...................

Johnson heeft als enigste de vernietiging van Installation 04 overleeft, en dat terwijl hij naast een gigantische ruimteschip stond die ontploft!















Johnson is uiteindelijk overleden na de ruzie met de hoofdadministrator van Installatie 04  'Guilty Spark'  De twee konden het nooit goed vinden met elkaar, en Johnson noemde Spark dan ook geregeld, 'Thinker Bell' en 'Light bulb'.

Johnson kreeg een laserstraal van Spark door zich heen maar wist ook die te overleven. Uiteindelijk is Johson overleden aan een verbrandt lichaam.
Moge we Johnson herinneren als onze beste vriend in Halo.







No comments:

Post a Comment