Wednesday, January 14, 2015


Ooit gevoeld dat je zoveel dingen wilde doen? Zoveel ideeën hebt en ze niet kan uitten? Dat je je eigen unieke zelf niet had kunnen uitten (op het werk of waar dan ook)? Dat er geen tijd/ruimte voor is? Of dat het niet geaccepteerd wordt? Dat je bang bent voor reacties? Dat je zo erg in je routine vastzit dat je er niet meer aan toe komt? Dat wanneer je eraan begint je nauwelijks vooruitgang boekt of gewoon geen start kunt maken? Dat je de tijd voorbij voelt glippen als het water in een badkuip?

Dan moet je naar mij luisteren. Because I have some free advice.

FREE! :)

Denk na over wat je doet en kijk terug. Doe nu alles hoe jij het had willen doen. Je zult moeten vechten tegen de waterval van onze culturen, onze normen en waarden, onze identiteit - het systeem. Wees als een rots in de branding. Eigenwijs tegenover iedereen!

Als je je plekje eindelijk hebt gevonden dan komen alle dingen op je pad die je had willen hebben. 

Ik ben boos. Want de meeste mensen doen dit niet. De meesten mensen zetten de TV aan en kijken wat honderduizenden andere ook kijken. Als mensen nu eens in plaats daarvan in diezelfde tijd hun eigen interresses zouden exploiteren. Dan zouden we veel uniekere mensen creeëren. Natuurlijk is dit maar een voorbeeld. Maar als iedereen de moed kan vinden om de dingen NIET te doen die anderen doen om vervolgens je eigen dingen te vinden dan ben je geweldig. Dan ben je echt uniek.

Ik ben ook boos omdat ik op school heb gezeten. Ik zal je eens wat vertellen; ik leerde meer om internet en in boeken dan alle tijd die ik op school heb doorgebracht.

School is bedacht door een overheid die controle wilt hebben over de mensen om het eigen sociale organisme in stand te houden. Het is allemaal goed bedoelt hoor...

Maar: school kost heel veel tijd - iedereen weet dit. Een mens brengt er zijn meest energetische en creatieve periode van zijn leven door. En die tijd is in mijn ogen SLECHT verbruikt. Het schoolsysteem is zeer inefficiënt. Ik had op school altijd het gevoel gehad dat ik tegen werd gehouden. Die energie die ik kwijt wilde kon er niet uit. Die energie zit nog steeds in mij en zit opgehoopt. Hij vloeit er dit jaar uit in creativiteit en vrije gedachten - zonder storende mensen om mij heen die mij limiteren.

In 1950 kondigde Isaac Asimov aan dat het schoolsysteem in de toekomst radicaal veranderd gaat worden. Hij had het over het internet - een verbonden wereld - alle kennis van de mensheid beschikbaar. Elk mens kiest zijn eigen interesses en volgt die na.

Zie je waar ik naartoe ga?

Deze is leuk:

The wisest men follow their own direction. The wisest men set their own sail. The wisest men create their own wind. The wisest men will not wreck their boat.

...Will not wreck their boat. Sommige mensen worden ongelukkig later in het leven. Ze gaan dan drinken of iets dergelijks. Ze maken dan hun 'boot' (lichaam) kapot. Dat gaan we niet doen hé?

Kijk nu terug op wat je gedaan hebt en wat je had willen doen. Maak vervolgens twee lijstjes van je plan; eentje met alle plussen en eentje met minnen.

Gooi het blaadje met de minnen weg en BEGIN!

whaHaha :)

Niemand bepaalt wat jij moet doen. Niemand kan jouw tegenhouden. Jij bent de God in dit universum.





No comments:

Post a Comment